اخبارمرکز فیزیولوژی ورزش

27مهررژیم غذایی یا ورزش؟
  • 206
  • .
  • .
  • منبع خبر : Ding D, Van Buskirk J, Nguyen B, et alPhysical activity, diet quality and all-cause cardiovascular disease and cancer mortality: a prospective study of 346 627 UK Biobank participantsBritish Journal of Sports Medicine Published Online First: 10 July 2022.

خلاصه متن : رژیم غذایی و ورزش به تنهایی به شما کمک نمی کند که بیشتر زندگی کنید - باید هر دو را انجام دهید. یک مطالعه جدید نشان داد که برای طولانی‌تر شدن عمر، افراد باید سالم غذا بخورند و به طور منظم ورزش کنند. در حالی که یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم به طور مستقل فواید زیادی برای سلامتی دارند، این مطالعه اشاره می کند که بیشترین کاهش خطر مرگ و میر ناشی از ترکیب رژیم غذایی و ورزش با هم است.

دکتر احسان عرب زاده، پژوهشگر توانبخشی، مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی پژوهشکده سبک زندگی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)

یافته ها نشان می دهد که حتی سطوح بالای ورزش نمی تواند به طور کامل مضرات یک رژیم غذایی نامناسب را جبران کند. یک رژیم غذایی سالم نیز نمی تواند با اثرات سبک زندگی بی تحرک مقابله کند، همان طور که ورزش منظم نمی تواند عادات غذایی نادرست را خنثی کند. مطالعه اخیر نشان داد که ورزش و رژیم غذایی سالم می توانند به طور جداگانه خطر کلی مرگ و میر را کاهش دهند، اما بیشترین کاهش خطر ناشی از انجام هر دو با است.
نتایج منتشر شده در مجله British Journal of Sports Medicine نشان می دهد کسانی که مرتب ورزش می کنند و خوب غذا می خورند کمترین خطر مرگ و میر را دارند. نویسندگان این مطالعه همچنین خاطرنشان کردند که سطوح بالای فعالیت بدنی با اثرات منفی رژیم غذایی نامناسب بر سلامتی مقابله نمی کند.
به گفته محققان، این یافته ها اهمیت رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم را برجسته می کند. این محققان بیان کردند: «رعایت رژیم غذایی با کیفیت و فعالیت بدنی کافی برای کاهش بهینه خطر مرگ و میر ناشی از همه علل (بیماری قلبی عروقی، سرطان و ...) مهم است».
برای این مطالعه، محققان داده های 346،627 فرد را در طول 11 سال ارزیابی کردند. آنها میزان تمرینات ورزشی هر شرکت کننده در هفته را به همراه شدت فعالیت بدنی آنها ثبت کردند. تیم تحقیقاتی همچنین عادات غذایی شرکت کنندگان را دنبال کرد. در طول مطالعه، 13869 شرکت‌کننده جان خود را از دست دادند - 2650 نفر به دلیل بیماری قلبی و 4522 نفر از سرطان‌های مرتبط با چاقی.
تیم تحقیقاتی دریافت که هر نوع ورزش منظم با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است و کسانی که هم خوب غذا می‌خورند و هم ورزش می‌کنند کمترین خطر مرگ را دارند. علاوه بر این، در حالی که ورزش و رژیم غذایی به طور مستقل با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط هستند، سطوح بالای ورزش نمی تواند به طور کامل مضرات یک رژیم غذایی نامناسب را کاهش دهد.
كلمات كليدي : مرکز تحقیقاتی فیزیولوژی ورزش
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیــو